středa 16. září 2009

Día de Independencia

Jeden z mála volných dní v Mexiku za mnou přijela oslavit Lucka z Tolucy. Byla tak nadšená z teplíčka, které mám v Querétaru, že mě nakazila, a užívaly jsme si ty prázdniny společně. Zašli jsme na trh a málem jsme vykoupily všechno, co měli :-) Mexičani rádi používají slovo "listo" - připraven, ale používá se i v jiném smyslu, který je těžké přeložit. Mexičani jsou velmi "listos" oslavit den nezávislosti. Hlavní fiesta je večer před dnem nezávislosti, aby mohli volný den využít ke spánku po fiestě :-)
Můj kamarád Salvador, který nás s dalšími přáteli provázel tento den, mi nepřináší moc štěstí co se týče ztrácení věcí. S ním si všechno musím kupovat dvakrát. Tentokrát jsem si kouila vlajku. Na fiestě byla ta moje jediná a zřejmě se některému Mexičanovi tak zalíbila, že ji záhy zcizil a ráno jsme se vydali kupovat novou vlajku.

3 komentáře:

  1. Kdo ti půčil tu čelenku s péry ?
    Vypadáš jak pávice. máma

    OdpovědětVymazat
  2. Peří je v M. symbol moci a urozenosti. m.

    OdpovědětVymazat
  3. To jsme tak šli po ulici a potkaly jsme indiánku, která se svou čelenkou spěchala za ostatními. Přemluvila jsem jí, že bych si ji ráda půjčila na jednu fotku...

    OdpovědětVymazat