středa 23. září 2015

Hledání bydlení 1

Největším otazníkem pro nás bylo bydlení - měsíční pronájem zařízeného bytu nebo domu. Ceny se liší dle čtvrtí a luxusnosti nemovitosti. Nejdražší jsou ve čtvrti San Pedro, která je nejluxusnější, nejčistší, nejlépe občansky vybavená, nejbezpečnější atd. Dali jsme si limit 15 000 pesos, a za to se nám daří najít akorát garsonka nebo byt s jedním pokojem, zato však fungl nové, s výhledem a krásným nábytkem. Dvoupokojové byty by byly tak za 18 000. Dají se ovšem najít i zařízené domy již od 5 000 pesos (i méně, ale ty nestojí za nic). Je třeba dát pozor na lokalitu. Ta je hlavním cenotvůrčím indikátorem. Hledáme tedy něco kolem 10 000, dva pokoje, 1,5 koupelny. Dostali jsme doporučení na čtvrť Cumbres a San Nicolas. Okolí Technológico - univerzity je sice plné studentského bydlení, ale to je pro nás daleko do práce. Chtěla bych se podívat i na domy s uzavřených koloniích obehnaných zdí blíže k práci, ale tam nebude žádné občanské vybavení, možná tak park.

Dostali jsme kontakt na dvě agentury, které pomáhají nově příchozím ze zahraničí se zorientovat a najít ubytování. Na první jsem se neobrátila: IOR Global Services www.iorworld.com, více se mi líbil druhý kontakt, protože obsahoval kontakt na Marcela Espino Barros, mebarros@prodigy.net.mx, ale vyklubala se z toho 2. agentura, jejíž web moc nefunguje: www.incasarelocation.com. Marcela byla moc milá, slíbila, že pomůže, nechala si poslat specifikaci, a pak poslala nabídku firmy a ceník. Má připravené balíčky. Např. předchozí návštěva (před přestěhováním) 8h: 600 USD, orientační tour 16h: 1300 USD, 24h: 1800 USD, nabídka 14 nemovitostí: 1400 USD, nabídka 4 nemovitostí pro přechodné bydlení: 400 USD, dále nabízí pomoc s koupí auta, zřízení řidičáku, zavedením internetu a ostatních služeb do domu, zřízení bankovního účtu, hospodyně atd. 70 - 180 USD. Rozhodli jsme se, že zkusíme její nabídku 4 nemovitostí a nadiktovali jsme si, co chceme vidět. Chtěla jsem po ní dopředu, aby to bylo o našem 1. víkendu, ale pak napsala, že nemůže, že až úterý/středa.

Z webových adres se mi líbil vyhledávač www.lamudi.com.mx, protože tam lze nastavit mnoho filtrů včetně vnitřního zařízení bytu. Ale na moje zprávy, které jsem jim tam nechala, nikdo nereagoval. Dostali jsme doporučení na "lidový" inzerentní web: www.avisosdeocasion.com. Tam nelze filtrovat dle zařízení bytu a nevidím tam nabídku ve čtvrti San Pedro, ale zato tam majitelé uvádějí přímo svá čísla. Musela jsem tedy rozklikat mnoho inzerátů z mnoha čtvrtí, zorientovat se, kde která je, než jsem našla pár možností, které přicházeli v úvahu.

Žádné komentáře:

Okomentovat