čtvrtek 24. září 2015

Jídlo

S kolegy z Mexika jsme se poprvé setkali už v Praze. Zeptala jsem se kolegy Huga, co je typické Monterreyské jídlo. Po dlouhém zamyšlení řekl: "Maso. Maso na všechny způsoby, od stejků po tacos. Monterreyané mají utkvělou představu, že musí jíst maso, aby ukázali, že na to mají. Maso je bohatství. Přejídají se masem." Přišlo mi to divné, tak jsem se zkusila zeptat, jestli tedy mají i vegetariány. "Téměř vůbec. Jen ti nejbohatší, nejvzdělanější lidé, kteří pochopili, že to není zdravé a vědí, že jejich bohatství není třeba dávat najevo tím, co jedí, si mohou dovolit být vegetariány."

Na Mexickou kuchyni jsem se těšila. Ale tentokrát se mi nějak příliš rychle přejedla. Jsem ráda za vločky s mlékem a ovoce k snídani. Obědy máme v práci v kantýně: dvě přílohy a maso na x způsobů. Na večeře jsme chodili s naší českou skupinou do jediné restaurace v okolí hotelu - grill baru. Dělají tam výborné stejky, hamburgry, tacos atd. Zkrátka všechno s masem. Dávali jsme si vždy tu menší variantu a nedalo se to sníst. Ve středu odpoledne jsem měla nafouklé břicho a prděla o 106. Ve čtvrtek jsme si oddechli, že jsou naši pryč a zavedli dietu. Držíme dobré hotelové snídaně a pak jedno malé jídlo přes den. Do neděle jsme si trochu srovnali zažívání a zpomalili rostoucí pneumatiky. Průjem nemáme, ale ideální stav to také není. A pálí dvakrát.

Těšila jsem se na specialitu chile ennogada - plněná paprika ve smetanovo-oříškové zálivce posypaná granátovým jablkem. Gabriela, u které jsem bydlela v Queretaru je dělala doma a prodávala, a byly prostě výborné. Září je jejich sezóna, nicméně trvalo půl dne než jsme našli restauraci, kde je dělali. A co myslíte, že nás čekalo? Zvenku to vypadalo dobře, ale ta paprika byla plněná suchým mletým masem s kousky jablka a oříšků. Nemělo to nic společného s výbornou vláčnou ovocnou směsí z mnoha tajných ingrediencí včele a jablky, včetně rozinek a trošky masa.


Dostala jsem chuť na něco Italského. To by bylo, aby v nákupáku nebyla jedna prodejna s pizzou a lasaněmi. Ale nebyla. Hamburgry, Tacos, Gorditas, Tostadas, Antojitos, Bocadillos, Tortas, Sandwitches ... Na deset mexických připadají dvě čínské restaurace, jeden zavřený kebab a naštěstí, spása naše jedny Los Ensaladas - saláty. Těstovinové saláty a zelenina a brokolicový krém.

Také jsem se těšila na micheladu. Pivo s tomatovým džusem, solí, chili, limetkou atd. Zkusila sjem to dvakrát. Jednou v hotelu, podruhé v grill baru, a už to nebudu pokoušet, pokud neuvidím někoho místního, jak to pije.

Žádné komentáře:

Okomentovat