sobota 24. října 2015

Hurikán Patricia a kočičí den

V pátek se rozšířila zpráva o bouři v Pacifiku, která se změnila na jeden z nejsilnějších hurikánů vůbec. Dostal jméno Patricia. Blížil se ze západu k pobřeží Mexika. zpravy.idnes.cz Než dorazil do Manzanilla, trochu zeslábl, ale i přes to nadělal pořádné škody. Obyvatelé byli připravení a evakuovaní. Během soboty zeslábl na tropickou bouři a pohyboval se směrem k nám. zpravy.idnes.cz V pátek večer začalo příjemně mrholit, v noci v nárazech pršelo, pršelo i celou sobotu. Déšť občas zesílil, ale nic strašného. Báli jsme se, že až "bude padat obloha", bude to horší. Zbytky bouřky k Monterrey dorazily mezi 16 a 19 h. Věříme, že přehrada v horách zafunguje a nepřiženou se záplavy. Prý byla nedávno opravovaná po poškození jiným hurikánem. Konečně se příjemně ochladilo. Vlhkosti tu máme dost i bez deště. V půl sedmé přestalo pršet. Žádné kroupy, žádná pohroma se nekonala. Na sobotu jsme tedy neplánovali žádný výlet. Byl vyhlášen kočičí den. To spočívá v domácích pracích prokládaných spánkem.


Dopoledne jsem se rozhodla vyzkoušet troubu. V plánu byla kakaová buchta z pytlíku, protože kakao v prášku nevedou. Ve výbavě bytu není plech, ale našla jsem zapékací skleněnou misku. Plynové trouby jsem se nebála - z počátku, u rodičů funguje celkem dobře. Centrální škrtání ji ale nezapálilo. Neztratila jsem hlavu a zapálila jsem kahánek zapalovačem. Místo aby se rozžehly další trysky v troubě, hořel jen ten jeden kahánek, plyn smrděl po celém bytě a v troubě žádné řádné teplo nebylo. Vzdali jsme to. Co s buchtou? Na hořák s ní. Dle očekávání se zespodu začala připalovat, zatímco na povrchu byla tekutá. I rozlila jsem ji na dvě pánvičky, jako by to byly pořádné palačinky. Bohužel pozdě mě napadlo, že by to chtělo otočit a trochu se připálili. Výsledkem jsou tři buchty různé struktury a připečení. Po obědě byla degustace. Malá pánvička vyhrála. Těším se na svojí elektrickou troubu doma, až nebudu muset šaškovat a improvizovat, ale to je život. Další kuchařská historka do sbírky.


Buchta záhadně zmizela ještě během soboty. Luboš celý den spal, tak nevím, jak se to stalo.

Žádné komentáře:

Okomentovat