neděle 19. ledna 2014

Návrat do Střední Ameriky

Vracím do Střední Ameriky! To není možné, opravdu už jsou to přesně čtyři roky, co jsem se koupala v Guatemale na Semuc Champei - doposud nejúžasnějším místě, kde jsem kdy byla? To to letí. Je čas na další dobrodružství! Tentokrát mám namířeno do Kostariky, možná i do Panamy, když budou okolnosti přát.
Letenky jsem (zjednodušeně řečeno) našla pod stromečkem, a byl to ten nejkrásnější dárek, který jsem kdy dostala! Už jsem se bála, že Ježíšek se letos omezil na vybavování mé nové kuchyně, když jsem zahlédla ještě jeden poslední dáreček v obálce! Času na přípravy nebylo moc, sotva měsíc včetně rozhodnutí ANO / NE a vyšpekulování letenek. Některá očkování, která jsem měla do Mexika, mi propadla (břišní tyfus a meningokok byly jen na 3 roky). Hned po Novém roce jsme pro jistotu paní doktorce nabídli každý obě svá ramena. Nový meningokok už je na 10 let (za 1800 Kč), vakcína na tyfus není dostupná, výrobce nestíhá, prostě smůla, farmaceutický průmysl selhal a nemůže mě oškubat o nějakou tu další tisícovku, tak alespoň chřipka za 400 Kč. Lu dostal žloutenku A, protože na A+B není dost času, a také meningokoka. To by jeden neřekl, jak taková včelička zacvičí se skoro stokilovým chlapem, a jaká hrůza v očích se zračila v očích doktorky i sestry při představě, že by jim tam omdlel a musely ho zvedat, ale zvládli to všichni statečně. Odolali jsme i jejich pokusům koupit si kdejaký lék a speciální moskytiéru. V oblasti Karibiku je podle speciální lékařské mapičky malé riziko malárie, ale dle výzkumů mích místních kontaktů tam žádné nebezpečí nehrozí. Jsme tedy klidní, ale pořádný repelent si přibalíme. Něco na střeva nás také nemine, ale jinak odcházíme docela zhnuseni očkovacím businessem.
Dalším krokem v přípravách jsou americká víza ESTA, protože letíme s Lufthanzou přes USA. Lu si plní sen a strávíme ještě dvě noci v New Yorku. Tam jsem byla už v roce 2011 na týden, takže neletim do neznáma, ale rozepisovat se o New Yorku příliš nebudu, neni to Střední Amerika ;-)

Žádné komentáře:

Okomentovat