pátek 25. prosince 2015

Vánoce

Nepřekvapil mě styl ani množství Vánočního zboží v obchodech, ale překvapily mě živé stromky. Krásně voněly u vchodů do obchodních center, jeden jako druhý, smrk i jedle, všechny stejně husté, vysoké a zastřižené do kužele! Mexičani jsou posedlí dekoracemi. Všechno ozdobí. V podstatě od poloviny listopadu, kdy sundají haloweenské tykve, pavučiny a netopýry, nedělají nic jiného než zdobí na Vánoce a dokupují ozdoby. A pak od února zase postupně odstrojují a plynule přejdou na téma Velikonoc. Nevim k čemu jim je živý stromek, když k něj stejně nezůstane vidět ani jehlička pod vrstvou obřích mašlí a koulí velikosti házenkářských balónů. To už si opravdu vystačí jen s držákem na ozdoby ve tvaru kužele. Kde vlastně přišli na to, že strom má mít tvar kužele?

Sousedi jsou posedlí zdobením svých domů. Postupně se ulice rozblikají ozdobenými palmami, z předzahrádek a střech na vás mávají nafukovací obří sněhuláci, sobi a santové. Je to sousedská soutěž. Předhánějí se kdo bude mít dražší výzdobu. Kýč nekýč, jde o prestiž. Stejně jako si potrpí na drahá auta, stejně tak jsou posedlí výzdobou. A už tolik nevadí v jakém stavu je dům před kterým stojí to drahé SUV, na kterém jsou navěšeny ty serepetičky, hlavně, že to všechno bliká.

Na silnicích nás překvapila auta převážející na střechách, na korbách, či na roštu na kufry za kufrem auta mrtvoly v igelitech. Po několikátém úkazu tohoto typu jsme zjistili, že to jsou sochy. Nejdříve jsem si myslela, že sochy Ježíše, ale nakonec to asi všechno byly sochy Santů. Nádherný krám do bytu, nebo na zahradu. Jsou jako děti. Když jsem jim řekla, že Santu vymyslela Coca Cola, nikdo mi nevěřil. :-) Ale CocaCola to tu má opravdu pod palcem. U nás vidíte víc slunečníků Staropramenu, Pilsneru, Gambrinusu, tady je to všechno Cola.

Naopak mile mě překvapily betlémy. Potkali jsme i pár velkých před kostely. Jednou mě vyděsila skupinka 4 osob - chlap nesoucí v podpaží dvě v dece zabalené děti, za ním tři ženy nesoucí ošatky plné dětí. Naštěstí to byli malí Ježíšci.

Ptala jsem se, jestli pečou cukroví. Takové, jako my, nepečou, ale pečou chleba. Zapékají do něho figurky Ježíšků. A Mexičanka se má před Vánoci co ohánět, aby pohostila všechny rodinné sešlosti, které se na ni chystají.

Žádné komentáře:

Okomentovat