pondělí 14. prosince 2015

Vánoční roadtrip - plán

Na Vánoce si bereme 7 dní dovolené, což nám dá celé dva týdny na cestování. Jedinečná příležitost vydat se na jih. Zběžně jsem koukla na letenky, abych zjistila, že tam bychom se dostali, ale zpátky 3.1. jsou všechny lety beznadějně vyprodané. Máme auto, využijeme všechny jeho výhody. Rozhodli jsme se, že podstoupíme rizika a martýria dlouhých hodin v autě. Před sebou máme 5500 km. Jedna cesta je min. 24 hodin jízdy, což rozdělíme do 3 dnů, mezi které vložíme odpočinek a kratší přesuny. Takže jeden týden se budeme pohybovat směrem tam a druhý směrem zpátky. Naplánovala jsem si zastávky v místech, která chci vidět znovu, nebo která jsem minule neviděla. Vyrazíme 19.12. do Guanajuata (8h přesun). Následuje 20. Patzcuaro (3h), 21. Morelia (1h), 22. Puebla (5h), 23. Tuxtla (8h) a 24. na Vánoce San Cristobal de las Casas (1h). 25. výlet do Chamuly a zpět do Cristobalu, 26. přes Ocosingo a Aguas Azules do Palenque (5h), 27. Laguna Bacalar (6h), 28. Cenote Azul, Tulum a Coba (3h), 29. Chichen Itzá (1h), 30. Merida, Campeche, Ciudad del Carmen (6h), 31. La Venta a Veracruz (8h), 1. El Tajin a Tampico (7,5h), 2. jsme doma v Monterrey (6h) , 3. vypereme a 4. do práce.
 

ZOBRAZIT MAPU

Asi 8.12. jsem udělala první tři rezervace ubytování, abychom měli něco do začátku. Pak mi došlo, že nemáme Lonely Planet a nebudeme mít kontakty na to, abychom volali a bookovali ze dne na den. A že po Vánocích bude na Yucatánu natřískáno. Musím zarezervovat všechny noci. Vyškrtla jsem z programu bloudění po horách na zimoviště motýlů mariposa monarcha a získala tak jeden den navíc, díky kterému dorazíme na Vánoce do San Cristobalu, což bude paráda. V San Cristobalu jsem poprvé měla problém najít volné ubytování, ale ještě se to dalo. Jen jsem omylem zabookovala jiný den a při přebookování na den později už měli jen dražší třílůžkový pokoj. Nepovedlo se mi najít ubytování v Ocosingu, nemají moc hotelů a to málo, co tam je je plně obsazeno. Nakonec zůstáváme v San Cristobalu dvě noci, ale v jiném hostelu. Palenque naprosto beznadějné. Vůbec nic volného v dostupných cenách. Nakonec jsem podlehla a zarezervovala něco drahého, abychom něco měli. Došlo mi, že tam dorazíme o povánočním víkendu. V Tulumu také nic. Nabízelo mi to kempy - místo na stan. Naštěstí mi lektorka španělštiny doporučila ve čtvrtek lagunu Bacalar, ta je o 2h blíže Palenque a měli volno. Takže Tulum profrčíme po cestě do Cobá, což je druhé nejbližší místo po cestě, kde je dostupné ubytování. Takto mi náhody přetvořili drobně plány, ale s výsledkem jsem spokojená. Chichen Itzá problém nebyl. Merida nabízela poslední pokoj, ale musíme se dostat dál, až do Ciudad del Carmen. Veracruz na Silvestra bylo přebrané, ale jsem spokojená s vybraným místem a Tampico problém nebyl. A pak frr, tedy brrrm domů.

Žádné komentáře:

Okomentovat